Hoe de elektronische dienstencheques werkt?
Hier zijn de verschillende stappen van het systeem van elektronische dienstencheques die u betreffen:
Elektronisch bestellen dienstencheques. Uw elektronische portemonnee wordt automatisch ingevuld en zichtbaar op uw beveiligde zone.
Na voltooiing van het voordeel van de werknemer, de werknemer bevestigt de goede prestaties van de dienstverlening door te bellen naar het gratis nummer 0800/400.89 via uw vaste telefoon.
Uw erkende controles bedrijf en valideert de informatie geleverd door de werknemer op de telefoon (niet later dan 5 dagen na levering).
Je controleert en bevestigt de service op uw beveiligde site (niet later dan 5 dagen na levering).
Na 9 dagen vanaf de datum van de dienst, wordt deze automatisch gevalideerd zonder tussenkomst van uw kant.
* Om het automatisch ontvangen van elektronische dienstencheques wanneer u een bestelling plaatst voor dienstencheques, u moet het mediatype dat u wilt veranderen in uw contactgegevens.
Hoe kan ik voor mijn huishoudster betalen met papieren dienstencheques?
Bestel uw papieren dienstencheques.
Een dienstencheque wordt gebruikt om een uur van het werk door de werknemer te betalen verricht.
Aan het einde van het voordeel van de werknemer, leesbaar compleet dienstencheques met de volgende informatie:
- de datum van levering,
- het type activiteit,
- uw handtekening.
Terugkeer het ingevulde dienstencheques aan de werknemer (één dienstencheque per gewerkt uur).
Hoelang blijven mijn dienstencheques geldig?
Dienstencheques gekocht van 1 januari 2013 blijven 8 maanden geldig vanaf de maand dat de cheques opgemaakt worden in het geval van papieren cheques of vanaf de maand van terbeschikkingstelling voor de elektronische cheques.
Bijvoorbeeld, uitgegeven op 20 januari 2013 dienstencheques kan worden gebruikt, geruild of terugbetaald tot en met 30 september 2013
Dienstencheques aangekocht of uitgewisseld tussen 1 september 2013 en 31 december 2013 geldig zijn tot en met 30 april 2014 inclusief. Dit betekent dat deze cheques kunnen worden gebruikt, terugbetaald of afgelost tot 30 april 2014.
Kan iemand anders te gebruiken mijn dienstencheques?
Nee, want dienstencheques zijn geregistreerd. De papier dienstencheques kan alleen worden gebruikt door de persoon wiens contactgegevens staan vermeld op de dienstencheques. U mag alleen gebruik maken van elektronische dienstencheques voor uw elektronische portemonnee.
Hoe kan ik papieren dienstencheques voor elektronische dienstencheques veranderen?
Om automatisch ontvangen elektronische dienstencheques wanneer u een bestelling plaatst voor dienstencheques, u moet de ondersteuning type dat u wilt in uw contactgegevens te wijzigen. Hier zijn de stappen te volgen:
- Ga naar je beveiligde zone om de ondersteuning van uw dienstencheques veranderen
- Klik op « Contactgegevens » en « Wijzig gegevens »
- Wijzig de ondersteuning door te klikken op “elektronische” en valideren.