Hoe kom aan terugbetaling voor de van papieren dienstencheques bonnen uitgegeven (als een bedrijf is goedgekeurd)?
Om een terugbetaling van papieren dienstencheques te verkrijgen, hier zijn de stappen die u (bevoegd bedrijf) moet volgen :
1. Controleer de dienstencheques door de werknemer ontvangen
- Na ontvangst van de dienstencheques, controleert u of deze worden ingevuld door de gebruiker en/of de werknemer,
- Controleer of de dienstencheques zijn nog steeds geldig: de vervaldatum is aangegeven op dienstencheques.
2. Voltooien de dienstencheques
Voltooi leesbaar, in zwart of donkerblauw, grote rechterpaneel van de dienstencheques met de volgende informatie:
- uw bedrijf contactgegevens (naam en / of adres),
- uw registratienummer,
- naam, voornaam en het nummer INSZ van de werknemer.
- Waarschuwing: ontbrekende of onleesbare woorden op één dienstencheque kan aanleiding geven tot de weigering van de terugbetaling van de dienstencheque.
3. Voltooi de afgiftebewijs
Om het afgiftebewijs te voltooien, je hebt de keuze tussen:
De vooraf ingevulde afgiftebewijs
Om het te krijgen, ga naar uw Beveiligde Zone dienstencheques
- Klik op « Lijst van kortingen »
- Klik op « Overdracht van fondsen »
- coderen van de gegevens voor aflevering
- Klik op « Opslaan en Afdrukken » om uit te printen het afgiftebewijs en bevestig die u zal hechten aan de vouchers voor de dienstencheques waarvoor u wilt een terugbetaling te ontvangen af te drukken en dat u sturen naar Sodexo.
De blanco afgiftebewijs
Om het te krijgen, ga naar uw Beveiligde Zone dienstencheques
- Print de blanco afgiftebewijs
- Voltooi de afgiftebewijs die u zal hechten aan de vouchers voor de dienstencheques u een terugbetaling te ontvangen en te versturen naar Sodexo.
Hoe kan ik de papieren dienstencheques Sodexo te sturen vergoeden?
U kunt uw papieren dienstencheques doorsturen gewoon per post of per aangetekende brief naar het volgende adres :
Sodexo – Dienst Terugbetalingen
Dekenijstraat 56
1180 Brussel.
Wij bieden ondernemingen, die het wensen ook aan om dienstencheques bij hen op te halen. Wanneer ze hun aanvraag voor 12u30 indienen, gebeurt dit ten laatste een dag nadien. Het tarief dat hiervoor aan de onderneming gefactureerd wordt, bedraagt 10 € excl. BTW per afhaling. Wanneer meer dan 1000 Dienstencheques opgehaald moeten worden is de afhaling gratis.
Hoe kan ik een terugbetaling van elektronische dienstencheques die zijn werden gevalideerd door de werknemers?
Via de Beveiligde Zone dienstencheques, coderen u een go elektronische dienst voucher die u de teruggaaf moet krijgen en voor de deadline van 9 maanden vanaf de levering van dienstencheques. Alleen automatisch gevalideerd dienstencheques of gevalideerd door de gebruiker kan worden beschouwd voor een terugbetaling.
Om een korting elektronische dienstencheques coderen, hebt u de keuze tussen:
Coderen voor een korting op uw Beveiligde Zone dienstencheques
- Klik op Encoder korting
- Vul uw korting informatie
- Klik op « Maak een korting »
Coderen voor een automatische korting op uw Beveiligde Zone dienstencheques
- Klik op « Automatische kortingen »
- Coderen de instellingen van de geautomatiseerde levering
- Klik op « Verzenden »
Wanneer ontvang ik een terugbetaling van mijn dienstencheques?
Na validatie van de dienstencheques (verificatie van de goedkeuring van de aanwezigheid van verplichte vermeldingen en geldigheid), zal de terugbetaling binnen 7 werkdagen voor het papier effectendienstverlening en 3 werkdagen voor de elektronische dienstencheques. U zal worden terugbetaald via overschrijving op het rekeningnummer op de afgiftebewijs.
Opmerking: De aflossingswaarde per dienst bedraagt 22,04 €.
De papieren dienstencheques hadden we sturen gestolen. Wat moeten we doen?
Download dit document in en stuur het op het volgende adres: Sodexo – Cel Dienstencheques – Pleinlaan 15 – 1050 Brussel.